Inspirativní ráno se Stano Gálikem

inspirativníBrněnská Inspirativní rána jsou skvělé akce, kvůli kterým jsem ochotná vstávat i dřív než normálně. Něco nového se tam člověk dozví, něco zajímavého zaslechne, posnídá výborné pečivo od Sklizena a kávu z Čerstvé kávy, potká spoustu vnímavých lidí a hlavně: fakt se inspiruje. Ať už je hostem organizátor filmového festivalu, fotograf, autor Konce prokrastinace nebo úspěšný mladý podnikatel, jako tomu bylo na tom zatím posledním.

Inspirativní ráno #23

Obvykle bývají Inspirativní rána v Moravské galerii, ale kvůli neobvykle velkému zájmu se ráno s pořadovým číslem 23 přestěhovalo do blízkého kina Scala. Takže jsme se ve středu 21. ledna v 8:30 usadili v pohodlných polstrovaných židlích – a pak si zatančili na vypalovačkou od Calvina Harrise. Tou totiž Stanislav Gálik začal svoji přednášku.

Všechno se točilo kolem otázky, jak žít svůj život aktivně. Jak nebýt obětí, ale tvůrcem toho, co prožíváme. Stano nám povídal o tom, že štěstí je stav našeho ducha, ne něco, co k nám přijde. Anebo ano, ale nepřijde to, pokud budeme jen pasivně čekat a svým postojem to štěstí od sebe odhánět.

Že vám to zní jako stokrát opakované esoterické bláboly? V podání někoho jiného možná. Ale od Stana to všechno zní naprosto samozřejmě. Je vidět, že to má vyzkoušené a odžité. A přímo srší optimismem a chutí do života. A do práce.

A tak posloucháme dál. Rozdíl mezi úspěšným a neúspěšným není v tom, jestli měl nebo neměl v životě štěstí nebo jestli si ho ostatní váží nebo neváží, ale v jeho přístupu. V tom, že ten úspěšný převzal zodpovědnost za každou malou věc a součást svého života. Ještě teď se usmívám, když si vzpomenu, jak Stano říká: zodpovědný člověk se rozhodne naplnit každou chvilku svého života něčím dobrým. Ti ostatní si sednou před telku a rozhodnou se, že “teraz nerobí nič”.

A to je to hlavní. K tomu ještě přidejte schopnost být vděčný, přijímat faily jako normální součást života a schopnost užívat si cestu, namísto soustředění se na cíl. (Přesto určité zaměření – fokus – je taky potřeba. Pomůže nám zorientovat se a nezabývat se podružnými věcmi.) Ale co může být tím cílem? Vlastně cokoliv, co sami považujeme za úspěch.

Aby to nebylo jen samá teorie, mluví Stanislav Gálik o tom, jak podle něj (ne)funguje současné školství, a o tom, jak založil organizaci UNIFER, která má pomáhat propojit studenty s odborníky z praxe a naučit je to, co je ve škole neučí. Třeba kritické myšlení, řešení problémů, umění rozhodovat se, být tvořivý – a dělat chyby. A taky jak být dobrým člověkem a jak se rozvíjet a posouvat dál.

Když na konci Stano opakuje, že nemáme být pasivní, nemáme na nic čekat, máme tvořit a jít si za svým cílem, tak už nám to připadá jako to nejlogičtější a nejopravdovější, co mohl říct. Ani by k tomu nemusel přidávat slova své babičky, že nejdůležitější je to, jak si ten život zařídíme a užijeme.

A tak ještě s tím vším pod kůží a v srdci nás nechá zavřít oči a sami sobě slíbit, že od teď uděláme všechno pro dosažení toho našeho soukromého úspěchu. Že každý den a každou chvíli naplníme tím, co bysme chtěli dělat, kdybysme měli před sebou poslední hodiny našeho života. Protože nic jiného stejně nemá cenu…

A tak jsem přišla domů, prošla si seznam krátkodobých i těch velkých cílů, a začala pracovat.

Prostě inspirativní ráno, jak má být.

Stanislav Gálik

V letech 2005-2010 studoval psychologii na FF MU, dále mediální studia na FSS MU a komunikační studia na New Mexico State University v USA. Od roku 2009 sám na MU přednáší – psychologii přesvědčování a neuropsychologii rozhodování. A od stejného roku je freelancerem.

Působil ve firmě Freeboard Europe s. r. o. (mobilní prezentační systémy, třeba promostánky, bannery a stojany), v investiční skupině DRFG, zakládal už zmiňovaný UNIFER a co mě hodně zaujalo: založil firmu Galard, která se specializuje na ručně šité pánské obleky a doplňky (opasky, boty, kravaty atd.).

Odborně se zabývá hlavně nákupním chováním, psychologií reklamy a kreativitou. Je autorem publikace Psychologie přesvědčování (Grada, 2012). Jako konzultant spolupracoval například se společnostmi Telefónica O2, J&T Banka, Tesco Stores nebo Komerční banka.

Jak jeho přednáška vypadala se můžete kouknout na videu.

httpv://www.youtube.com/watch?v=_QKSdHDoT5s

Líbilo se? Pomohlo? Sdílej!

Chci napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *