Jak si jednoduše vytvořit vizitku

QRgenerator.cz_1Samotné vytvoření vizitky není nic složitého, stačí umět základy práce s některým grafickým programem. To vás učit nechci, připadalo by mi to jako nošení dříví do lesa. O čem teda článek bude? O tom, jakou nastavit velikost, rozlišení a přesah (a co to znamená), odkud legálně vzít obrázky, jak ji potom nejlépe vytisknout. No a nakonec přece jen přidám i pár tipů ke grafice a písmu. Tak co, jdete do toho?

1) Velikost

Klasická vizitka, která se používá v Čechách a na Moravě, má rozměry 9 x 5 cm. Samozřejmě můžete mít i větší, menší, čtveratou, skládací… V tomto návodu se budeme držet typického rozměru.

Šířka: 90 mm

Výška: 50 mm

2) Přesah (spad)

Když připravujete vizitku k tisku, myslete na to, že musíte nechat volné okraje – kvůli nepřesnostem (hlavně při řezání). Nikdy nedávejte písmo a důležité obrázky až k okraji a raději přidejte 2 mm na každé straně navíc. Rozměry jsou potom následující:

Šířka: 94 mm = 3,7 in

Výška: 54 mm = 2,13 in

3) Rozlišení

Rozlišení udává počet pixelů na palec (px/in). Pokud nechcete vizitku rozmazanou nebo čtverečkovanou, musíte nastavit rozlišení min. 300 DPI, tedy 300 pixelů na palec. Buď to nastavte přímo při vytváření nového obrázku (budoucí vizitky), nebo si spočítejte rozměry  v pixelech podle jednoduchého vzorečku a nastavte velikost v pixelech:

in x DPI = px

Pro nás to znamená:

Šířka: 1110 px

Výška: 639 px

Při tvoření nezapomeňte, že 2 mm na každé straně jsou přesah a nakonec budou oříznuté!

4) Barevnost a písmo

Některé tiskárny požadují nastavení barevnosti v režimu CMYK, takže pokud to ve vašem progamu jde, nastavte to (já jsem se tím nijak nezabývala a výsledek je i tak v pořádku). Stejně tak jsem se nezabývala tím, že musíte mít písmo převedené na objekty/ křivky/ vektory – myslím, že většina programů si to převádí automaticky.

5) Legální obrázek

Pro legálně zdarma dostupné obrázky, pozadí, křivky, ikony a další věci doporučuju třeba freepick, freevector nebo flaticon. Pokud jste zruční, namalujte si jednoduché křivky sami, nebo zůstaňte minimalisty bez obrázku a zaujměte čistou grafikou. Méně je často více.

Nezapomeňte na vaše logo.

6) Údaje

Co na vizitku? Jméno, co děláte a kontakt (meil, telefon), to myslím stačí. Pro blogery samozřejmě adresa blogu, nebo cokoliv jiného, čím se chcete prezentovat.

Aby byl text pěkně zarovnaný, používejte při psaní pomocné linky – vodicí linky v GIMPu, v Paint.NETu se mi osvědčilo použít nástroj pro obdélníkový výběr.

Velikost písma: jméno přibližně 50 px, další údaje cca 18-28 px.

Pro náročnější: vygenerujte si QR kód a vložte na vhodné místo na vizitce.

7) Tiskový arch

Máte vizitku hotovou? Některým tiskárnám to stačí, sami si ji rozmnoží na stránku a připraví k tisku. Pro jistotu ale ještě uvedu návod, jak si můžete tiskový arch připravit sami:

Stránka A4 má rozměry 21 x 29,7 cm. Při rozlišení 300 DPI to znamená:

Šířka: 2480 px

Výška: 3508 px

Na tuto stránku (do tohoto obrázku) zkopírujte vaši vizitku. Nejdřív 2x vedle sebe (nezapomeňte nechat volný horní a boční okraj), potom tento pásek 5x pod sebe (nenechávejte mezi nimi mezery jako já, byla to chyba). Na A4 se tak vejde 10 vizitek.

Úplně nakonec doporučuju zkonvertovat obrázek do formátu PDF.

Na tiskárně už si jenom vyberete vhodný papír (standardně 250 g) a připravíte cca 20 korun za každý arch.

malý arch

Podařilo se?

Pochlubte se svou tvorbou v odkazu nebo si přineste na výměnu na nejbližší (knihomolský) sraz!

(tento článek si přečetlo 1 586 čtenářů, v tuto chvíli se na něj dívá 1 z vás)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Jsou tu 4 komentáře. Přidáš další?

  1. hana kubíková napsal:

    Díky. Já bych jen volila ženské tvary, bylinkářka, blogerka…
    Hanka

    • Lenny Kavalirova napsal:

      A hlínařka? Právě o tom byla diskuze na FB. Ať si každý zvolí, co mu je bližší – já zvolila neutrální (já – člověk – bloger).

  2. hana kubíková napsal:

    Pak bych šla asi do jiné formy: omítky z hlíny, bylinky, blogy (nebo blogování). Ale jasně, že je to o osobní preferenci.